torsdag 6. mai 2010

Tunfiskdjevler

Dette er en variant av djevelegg. Disse er ikke fullt så hotte som de klassiske djeveleggene kan være. Men det er jo selvsagt ingenting i veien for at du sniker noen dråper tabasco ned i bånn av eggehvitene om du foretrekker at de blir litt hottere enn denne oppskriften legger opp til. Oppskriften har jeg funnet på nettsiden Linda's Low Carb Menus & Recipes. Det eneste jeg har endret litt på er at jeg har lagt til en skvis sitron. Jeg syntes de trengte litt mer syrlighet i seg. Neste gang tror jeg også jeg vil ha mer stangselleri i dem. Oppskriften er nok til 6 egg. Hvor mange personer det rekker til kommer an på hva slags måltid det er snakk om.



1 boks tunfisk (i olje eller vann)

1/2 kopp majones

6 hardkokte egg

2 ss finhakket løk (evt. vårløk)

2 ss finhakket stangselleri

1 ts sennep

salt

pepper

litt sitronsaft 

litt paprikapulver 
__________________________________________________________________

Skrell de hardkokte eggene og del dem i to på langs. Vær forsiktig så du ikke ødelegger hvitene. Mos eggeplommene i en bolle.

La tunfisken renne av. Klem gjerne ut overflødig væske. Bland tunfisk, majones, løk og stangselleri sammen med plommen. Smak til med majones, salt og pepper.

Fyll eggehvitene med tunfiskblandingen. Strø litt paprikapulver på toppen som pynt. 

 
Jeg synes de ser litt kjedelige ut. Rett og slett. De var gode altså, men mat skal også nytes med øynene etter min mening. Jeg tror de hadde sett litt festeligere ut med noe grønn pynt. Gressløk kanskje. Eller kapers. Eller hakket stangselleri. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails