søndag 31. januar 2010

Baconkylling med ostefyll

En av mine favoritter. Veldig enkelt. Og veldig godt.


1 kyllingfilet per person

1-2 skiver bacon per kyllingfilet

1 ss kremost per kyllingfilet (bytt evt. kremosten ut med en skive brie)

pepper 

Evt. hakkede krydderurter (koriander, bladpersille, basilikum, timian eller rosmarin) 
___________________________________________________________________ 

Brun kyllingfileten kjapt på sterk varme på begge sider. Det er bare det ytterste av kyllingen som skal bli litt stekt. Inni skal den fortsatt være helt rå.
 

Lag et lite snitt i kyllingen og legg osten inni fileten. Ha evt. noe krydderurter sammen med osten inni kyllingen.

Kvern litt pepper på fileten. 

Surr 1 eller 2 baconskiver rundt kyllingfileten. Jeg anbefaler at du bruker ganske tynne baconskiver. Hvis du bruker for tykke baconskiver blir kyllingen for mye stekt (etter min smak i hvertfall) før baconet er blitt brunt nok. 
 

Stek filetene i ovnen på 225 grader i ca. 15-20 min.

 
 
 
 Her har jeg hatt litt hakket koriander sammen med osten. På bildet er kyllingen servert med squashsalat.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails